„Chiar dacă este greu să accept, atacurile teroriste ne influențează psihic. La nivel logic, alternativa de a merge oriunde este să mă închid în casă. Va dura ceva, însă va trebui să ne obișnuim cu acest timp de a trăi. Adică nu suntem în siguranță nici când mergem la mall. Însă, deocamdată, România este în zona de siguranță. Lumea ne percepe ca fiind puțin atractivi pentru teroriști, dar atractivi pentru turiști. De aceea, vom profita după urma acestei boli mondiale. Vom profita oricum fiindcă și anul acesta am profitat fără să ne jucăm cartea. O joacă alții și pentru noi, iar dacă ne-o vom juca vom profita și mai mult. E momentul să ne-o jucăm”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Dragoș Anastasiu, fondatorul Grupului Eurolines România, holding ce deține 21 companii, printre care Nova Travel, Touring Europabus Romania și Touring Rent Auto.
Omul de afaceri a precizat că anul pe care îl vom încheia în curând a fost unul propice pentru turismul românesc. „2016 poate intra în istorie ca anul relansării destinației turistice România, crescând atât numărul vizitatorilor de peste hotare, cât și numărul românilor care au călătorit prin țară. De asemenea, produsul turistic de la noi s-a îmbunătățit, vedetele fiind Delta Dunării, Transilvania și Bucureștiul”, a adăugat, Dragoș Anastasiu.
Fondatorul Eurolines a mai spus că problemele din Tunisia, Egipt și Turcia au determinat reorientarea turiștilor către o destinație sigură: România. În opinia sa, ar trebui să profităm de situația favorabilă, și să ne promovăm inteligent, prin campanii de PR. „E greu să poziționezi România ca destinație turistică cu un buget național de promovare de numai două milioane de euro, adică tot atât cât avem și noi la nivelul grupului”, a precizat Anastasiu.
Pe parcursul acestui an lumea a fost zguduită de mai multe atacuri teroriste, în Franța, Germania, Turcia, dar și în lumea arabă.